Klubben

Klubben har til formål at fremme modelflyvning i almindelighed for derigennem at skabe en sund fritidsinteresse for unge og voksne specielt i Skanderborg og omegn.

Klubben ligger ved Skanderborg sø på modsatte side af en skov som er kendt for at holde en Smuk Fest

Det sker at vi derfor kalder klubben for Danmarks Smukkeste Modelflyveklub.

Klubben har en bred sammensætning af piloter, dog flyves der mest hyggeflyvning.

De fleste genre indenfor modelflyvning er repræsenteret i klubben, der flyves med alt fra svævere, skumfly, begunderfly, sportsfly, stormodeller, helikopter, hotlinere, turbine jets og EDF jet .

Vores bane er utroligt velholdt og det er et meget spændende og flot område at flyve i.

Kontingent

Voksenkontingent 400,-/halvår = 800,-/år.

Ungdoms kontingent Fra 0-25 år, 200,-/halvår = 400,-/år.

Familie medlemsskab pr. barn, 0 – 18 år, 50,- kr./halvår = 100,-/år.

Kontingentet opkræves halvårligt.

Indmeldelse foretages til klubbens kasser, se under Kontakt men kig ned i klubben før du melder dig ind, det er gratis :-)

Støj-regler

Vores støj-regler er vores sunde fornuft. Vores støjmåler er vores ører.

Flyvetider

Vi har klubaften hver tirsdag og lørdag, men da vi ingen begrænsninger har aftales der jævnligt andre tidspunkter når vejret tillader det.

Tirsdage starter aktiviterne som regel ved 17 tiden, når folk er kommet fra arbejde og vare til det bliver mørkt og nogle gange lidt længere.

Lørdage starter aktivteten ca. kl. 11, men der sker som regel mest over middag.

Er du nybegynder er det bedst at du kommer tirsdag ved 19 tiden, men husk vejret skal være godt.

Flyveområdet